fredag 25 januari 2019

Tema Bibeln



Här listar jag de böcker ur Bibeln som jag läst. Eventuella tankar om respektive bok skriver jag i separata inlägg. Jag kommer att läsa böckerna hipp som happ och väljer i första hand de som jag vet innehåller kända citat eller välkända episoder som jag vill läsa i sin helhet.

  • Job (Hören åtminstone på mina ord; låten det vara den tröst som I given mig)
  • Första Samuelsboken (David och Goljat)
  • Rut (Ty dit du går vill ock jag gå)
  • Ester (drottningen som räddade det judiska folket)
  • Joel (min inmate penpal heter Joel)
  • Daniel (i lejongropen)
  • Matteusevangeliet
  • Markusevangeliet
  • Lukasevangeliet
  • Johannesevangeliet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TBR april

  Då har vi gått in i april och tiden för läsning - för min del - är i princip över. Nu är det växter, trädgård och ljudböcker som gäller. O...