onsdag 2 september 2020

Månadens språk är turkiska

Ny månad och jag är en smula sen med att presentera månadens språk för september, som alltså är turkiska.

Nu sitter jag på jobbet - färdigarbetad för dagen - och av någon anledning är Blogger hopplöst från den här datorn. Det får bli som det blir. Kanske kan jag redigera lite när jag kommer hem. Jag ska hämta blåbär jag har beställt och det är ingen idé, tycker jag, att åka hem för att sedan vända och åka tillbaka efter 40 minuter.

Nedan följer lite tips på titlar ursprungligen författade på turkiska. Nobelpristagaren Orhan Pamuk känner väl de flesta till och Yasar Kemal är ju också känd, men i övrigt träffar man inte på så hejans många turkiska författare.






  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bokslut februari

  Här finns den ursprungliga planen för februari, men hur blev det då? Det har varit överjävligt på jobbet och jag har jobbat över i princi...