onsdag 3 januari 2024

Novellresan 2024

 


Jag tänker också hänga på Ugglan & Boken på hennes Novellresa. Går det åt pipsvängen i övrigt med läsandet, så kanske jag i alla fall kan klämma några noveller. Här är resmålen, och Helena kommer med tips som hjälper en att hitta rätt på färden:

Januari: 1920-talets Paris
 Det sällsamma fallet Benjamin Button - Scott Fitzgerald
 Marcelle - Simone de Beauvoir

Februari: Kanada
  Noveller ur Kanada berättar - Minne av vatten:
  Att försvinna - Deborah Willis
  Skuggad - Giles Pellerin
  Sjöjungfru i burk - Sheila Heti
  Död i februari - Suzanne Jacob
  Igloolik - Taqralik Partridge
  Minne av vatten - Edem Awumey
  Den skalliga blåskrikan - Mélanie Vincelette
  Närstående död - Marie-Claire Blais
  Törnekrona - Douglas Glover
  
Mars: Mårbacka
April: Djurriket
Maj: Västerbotten
Juni: Skärgården
Juli: Indien
Augusti: 1800-talets London
September: Barndomslandet
Oktober: Maine
November: Biblioteket
December: Vinterlandet

4 kommentarer:

  1. Jag begrep inte din kommentar på min blogg om att ditt namn hade blivit särskrivet...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äh, jag bara tramsade och försökte skylla i från mig den fula särskrivningen jag upptäckte att jag gjort :)

      Radera
  2. Jag tycker det funkar bra med en läsutmaning med noveller just för att det inte blir så betungande då. Och det finns ju så himla många bra noveller!

    SvaraRadera

TBR april

  Då har vi gått in i april och tiden för läsning - för min del - är i princip över. Nu är det växter, trädgård och ljudböcker som gäller. O...