lördag 6 januari 2024

Naturlig läsning 2024

 

Det var Fanny (hennes blogg verkar inte finnas kvar) som en gång i tiden började med Naturlig läsning. Hon gjorde den bara ett år, men jag har fortsatt - ja inte i fjol då, då det var utmaningsfritt. Nu tänker jag hoppa på den igen. 

I Naturlig läsning försöker jag läsa åtminstone en bok varje månad med fokus på djur, natur, trädgård, miljö, klimat, vildmark (-säventyr), naturvetenskap eller naturhistoria. Jag kommer att lista dem här nedan allteftersom jag läser. 


Världen som väntar : Vårt liv i klimatförändringens Sverige - Peter Alestig
Silent Earth : Averting the Insect Apocalypse - Dave Goulson
Meningen med landet - David Jonstad
Fårdagboken - Axel Lindén
Älven i mig - Jannete Hentati
Drömmen om ett träd - Maja Lunde
Swifts and Us - Sarah Gibson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TBR juli

  Jag har jobbat ihjäl mig. Pust! Men nu ska jag snart åka upp till buan med sista laddningen djur och ha lite ledigt.  Juni blev ett botten...