måndag 27 december 2021

Finish That Series 2022

 


Jag inser att de där serierna jag vill läsa respektive läsa klart passar för utmaningen Finish That Series som jag har hittat hos Monika. Jag gör helt enkelt så att jag hänger på henne. Och ja, jag vet! Det är en väldans massa böcker. Vi får väl se vad jag hinner med. Resten får jag väl fortsätta med 2023 😄

Reglerna är följande:

  1. Om hela serien inte är publicerad än så gäller det att läsa upp till den senast publicerade delen.
  2. De delar som är utgivna vid årsskiftet är de som gäller. Om det släpps en ny under året så kanske den får vara med ett annat år.
  3. Det är valfritt om mellannoveller ska räknas.
  4. Serien behöver inte påbörjas under året, bara avslutas.
  5. Serien måste ha minst två delar publicerade.


Maj - Kristina Sandberg (3 delar)

  • Sörja för de sina
  • Liv till varje pris

Nancy - Elsie Johansson (3 delar)
  • Glasfåglarna
  • Mosippan
  • Nancy

Kvinnorna och staden - Kerstin Ekman (4 delar)

  • Häxringarna
  • Springkällan
  • Änglahuset
  • En stad av ljus

Jernbaneeposet - Sara Lidman (7 delar)

  • Din tjänare hör
  • Vredens barn
  • Nabots sten
  • Den underbare mannen
  • Järnkronan
  • Lifsens rot
  • Oskuldens minut

Romanen om Olof - Eyvind Johnson (4 delar)

  • Nu var det 1914
  • Här har du ditt liv
  • Se dig inte om!
  • Slutspel i ungdomen

Helsingforssviten - Kjell Westö (4 delar)

  • Drakarna över Helsingfors
  • Vådan av att vara Skrake
  • Där vi en gång gått
  • Gå inte ensam ut i natten

På spaning efter den tid som flytt - Marcel Proust (7 delar)

  • Swanns värld
  • I skuggan av unga flickor i blom
  • Kring Guermantes
  • Sodom och Gomorra
  • Den fångna
  • Rymmerskan
  • Den återfunna tiden

Kuopiosviten - Sirpa Kähkönen (3 delar översatta)
  • En vår av is och eld

Sagan om is och eld - George R R Martin (5 delar)
  • Svärdets makt
  • Kråkornas fest
  • Drakarnas dans

Burukvartetten - Promoedya Ananta Toer (4 delar)
  • Fotspår
  • Glashuset

Månvind & Hoff - Johan Rundberg (3 delar)

  • Dödsängeln

Joel - Henning Mankell (4 delar)

  • Pojken som sov med snö i sin säng
  • Resan till världens ände

Hartmans magiska värld - Peter Bunzl (4 delar)

  • Himlacirkusen
  • Skugghavet

Legenden om ögonstenen - Karin Erlandsson (4 delar)

  • Fågeltämjaren
  • Bergsklättraren
  • Segraren

Krönikor från Röda Klostret - Maria Turtschaninoff (3 delar)

  • Naondel
  • Breven från Maresi

6 kommentarer:

  1. Oj, du går verkligen all in 😲 Jag har bara läst Häxringarna av alla de här och nja, den passade inte mig alls.

    SvaraRadera
  2. Är det böckerna du redan läst eller de du ska läsa som du skrivit upp?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja då har du sannerligen att göra :O

      Radera
    2. Det är många ljudböcker och många barnböcker, som är korta. Jag hinner lyssna på en hel del när jag kör till och från jobbet och stökar här hemma.

      Radera

Bokslut februari

  Här finns den ursprungliga planen för februari, men hur blev det då? Det har varit överjävligt på jobbet och jag har jobbat över i princi...