lördag 26 januari 2019

Tema Grekland


På denna sida kommer jag att lägga in de titlar jag läst inom Tema Grekland.

Slaget om Troja - Theodor Kallifatides

Iliaden - en cover - Dimitrios Iordanoglou

Kung Oidipus - Sofokles

Medea - Euripides

De sju mot Thebe - Aiskylos

Antigone - Sofokles

Elektra - Sofokles

Orestes - Euripides

Orestien (Agamemnon, Gravoffret, Eumeniderna) - Aiskylos

Ifigenia i Aulis - Euripides

Ifigenia i Taurien - Euripides

Den fjättrade Prometheus - Aiskylos

Oidipus i Kolonos - Sofokles

Spela för mig Zorba - Nikos Kazantzakis

Το βιβλίο των γάτων - Nikos Dimou (Katternas bok)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TBR juli

  Jag har jobbat ihjäl mig. Pust! Men nu ska jag snart åka upp till buan med sista laddningen djur och ha lite ledigt.  Juni blev ett botten...