tisdag 1 januari 2019

3x3 under 2019


Klar!

Under 2018 utgick läsutmaningen 3x3 från Ugglan & Boken. Det verkar inte som om hon tänker köra den igen. Jag har försökt googla mig till om någon annan gör den men inte fått napp. Nå, men så gör jag det väl själv då. Heja mig! 

Nej, jag lyckades inte fullt ut, en bok av de nio är fortfarande bara halvläst, men jag väljer att fokusera på att jag har läst åtta böcker, inte på att jag inte läst en. Dessutom har jag för avsikt att läsa klart den, det blir bara inte just under 2018.


3 x Maryse Condé
Tills vattnet stiger
Desirada
Livet utan masker

Jag har endast läst Färden genom mangroven av Condé. Dags för fler!


3 x Kina
Det röda fältet - Mo Yan
Ett brokigt band om renens horn - Balajieyi
Nudelbagaren - Ma Jian (Utbytt; Tre systrar av Bi Feiyu försvann)

När Veckans topplista gällde Kina insåg jag att jag knappt läst något alls från landet där en kvart av jordens befolkning bor. Skrämmande! Det här är tre av de titlar jag skrev att jag ville läsa. Och nu är det dags.


3 x Mma Ramotswe
The Handsome Man's Café
The Woman Who Walked In Sunshine
Precious and Grace

Alexander McCall Smiths Mma Ramotswe är feelgood de luxe för mig och jag insåg här förleden att jag ligger fem böcker efter. Hur i herrans namn gick detta till?!

Någon som vill hänga på?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bokslut februari

  Här finns den ursprungliga planen för februari, men hur blev det då? Det har varit överjävligt på jobbet och jag har jobbat över i princi...