fredag 27 december 2019

Shakespeare




När jag för Tema Grekland under 2019 läst en hel del grekiska tragedier insåg jag att det är riktigt trevligt och inte alls svårt att läsa dramatik. Ja, egentligen har jag väl konstaterat det förut, jag har till exempel läst så väl Hamlet som Antigone tidigare, utan att det tog emot det minsta. Kanske behövde jag bli påmind bara. Det finns flera Shakespeare-pjäser som jag länge velat läsa och jag tror att det börjar bli dags nu. Jag kommer att lista dem nedan allt eftersom jag läser.

2022
 Köpmannen i Venedig


2021
En vintersaga


2020
Romeo och Julia
Stormen
Hamlet
Trettondagsafton
Macbeth
En midsommarnattsdröm

2 kommentarer:

  1. Ja, dramatik är inte alls så klurigt att läsa som man kanske tänker sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej precis! Det ska bli jättekul känner jag.

      Radera

Bokslut februari

  Här finns den ursprungliga planen för februari, men hur blev det då? Det har varit överjävligt på jobbet och jag har jobbat över i princi...