söndag 6 januari 2019

Hyllvärmarutmaning 2019


Klar!

Jag har verkligen hysteriskt mycket olästa böcker i hyllan och väldigt många av dem är ända från 80-talet. Detta måste åtgärdas, känner jag. Så nu hakar jag på Bokdivisionens Hyllvärmarutmaning.

Jag har sedan tidigare plockat fram en hög med tunna ex (lättare att ta itu med dem än tegelstenarna), varav några är presenterade under Hett i hyllan. Ja, ska jag vara riktigt ärlig så plockade jag nog ihop högen i början av 2018 i någon slags tanke om att eventuellt hoppa på förra årets utmaning. Det gjorde jag nu inte, men ett par av böckerna läste jag ändå - åtminstone vill jag minnas att de fanns i högen - Glupahungern och Urminnes tecken.

Jag kommer inte att presentera högen i förväg. Kanske blir det andra titlar än de som ligger där nu. Jag lägger helt enkelt in dem i den takt jag läser. En bok i månaden planerar jag att klara av och jag har bestämt mig för att de titlar jag väljer för Månadens språk kan ingå även här, förutsatt att de är hyllvärmare förstås.

Heja mig!


  1.  Inte ett enda ord - Heinrich Böll
  2.  Tid och evighet - Clifford D Simak
  3.  Den vita borgen - Orhan Pamuk
  4.  Vid Grand Central Station där satt jag och grät - Elizabeth Smart
  5.  Erindring om kærligheden - Kirsten Thorup
  6.  Rövarna i Skuleskogen - Kerstin Ekman
  7.  Rapsbaggarna - Karin Brunk Holmqvist
  8.  Kortvingar - Anja Snellman
  9.  Doktor Romand - Emmanuel Carrère
10.  Utrensning - Sofi Oksanen
11.  Kura skymning - Josefin Roos
12.  Översten får inga brev - Gabriel García Márquez

3 kommentarer:

  1. Svar
    1. störs inte av mina 999 olästa böcker, en skatt!

      Radera
  2. Åh kul! Det här hade jag missat! Jag har kommit lätt undan och kört två noveller nu i feb-mars...

    SvaraRadera

Bokslut februari

  Här finns den ursprungliga planen för februari, men hur blev det då? Det har varit överjävligt på jobbet och jag har jobbat över i princi...