söndag 26 december 2021

Naturlig läsning 2022

 

2020 hängde jag på Fanny i hennes Naturlig läsning. När hon inte ville fortsätta 2021 så tog jag över.

Jag tänker fortsätta med Naturlig läsning även 2022. Här ligger fokus på böcker om djur, natur, trädgård, miljö, vildmark (-säventyr), naturvetenskap och naturhistoria. Det kan vara både fiktion och facklitteratur. Jag hoppas hinna läsa motsvarande en bok per månad även 2022 och listar dem här nedan allteftersom jag läser. 

Häng med den som vill!

  Räv och jag - Catherine Raven
  En vacker dag - Tomas Bannerhed
  En ung naturälskares dagbok - Dara McAnulty
  Silent Spring - Rachel Carson
  Fåglar om våren - Stefan Casta & Roland Jonsson
  Underland - Robert Macfarlane
  Gubbas hage - Kerstin Ekmanan
  Den lodande människan - Patrik Svensson
  Morkullans öga - Staffan Börjesson
  Skogslandet - Lisa Röstlund
  Neandertalmänniskan - Svante Pääbo
  Tyst hav - Isabella Lövin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bokslut februari

  Här finns den ursprungliga planen för februari, men hur blev det då? Det har varit överjävligt på jobbet och jag har jobbat över i princi...