onsdag 6 januari 2021

Naturlig läsning 2021

Fanny kommer inte att fortsätta sin utmaning Naturlig läsning - men det gör jag. Jag har tyckt att det har varit en väldigt trivsam utmaning. Målet är att läsa åtminstone en bok per månad inom ämnena: djur, natur, miljö, trädgård, klimat, vildmark (-säventyr), naturvetenskap...

Jag listar lästa titlar nedan allt eftersom.

  Granskogsfolk - David Thurfjell

  The Lost Words - Robert MacFarlane / Jackie Morris

  Life on Earth - David Attenborough

  The Easternmost House - Juliet Blaxland

  Wilding - Isabella Tree

  Kornas hemliga liv - Rosamund Young

  Den sista migrationen - Charlotte McConaghy

  Jordlöparens bok - Thomas Tidholm

  Przewalskis häst - Maja Lunde

  A Farmers Diary - Sally Urwin

  Korta svar på stora frågor - Stephen Hawkings

  Rådjursmannen - Geoffroy Delorme

  Bewilderment - Richard Powers

  Djurens språk - Eva Meijer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TBR juli

  Jag har jobbat ihjäl mig. Pust! Men nu ska jag snart åka upp till buan med sista laddningen djur och ha lite ledigt.  Juni blev ett botten...