lördag 1 januari 2022

Tove Jansson

 

Jag har tänkt att under 2022 läsa en del Tove Jansson. Dels vill jag läsa om Muminböckerna, dels vill jag läsa en del noveller. Kanske blir det något utöver det, vi får se vad jag hinner. Något varje månad är tanken - det mesta finns som ljudbok - och jag listar titlarna nedan vartefter jag läst dem.


  Lyssnerskan (novellsamling)
  Resa med lätt bagage (novellsamling)
  Dockskåpet (novellsamling)
  Anteckningar från en ö
  Det osynliga barnet
(novellsamling)
  Farlig midsommar
  Sommarboken
  Trollkarlens hatt
  Pappan och havet
  Muminpappans memoarer
  Kometen kommer
  Trollvinter
  Stenåkern
  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bokslut februari

  Här finns den ursprungliga planen för februari, men hur blev det då? Det har varit överjävligt på jobbet och jag har jobbat över i princi...