torsdag 26 december 2019

Naturlig läsning


Efter moget övervägande - eller kanske inte särskilt moget alls - har jag beslutat mig för att hänga på Fannys journal i utmaningen Naturlig läsning. Visserligen lär jag ha att göra med mina andra tre utmaningar och två teman, men eftersom ämnet verkligen intresserar mig och väldigt många böcker på min att-läsa-lista passar in här, så tänkte jag: äh, vad fan!

Kolla in sidan och häng på, vettja!

Böckerna jag läser kommer jag att lista nedan, allt eftersom.

  Havsboken - Morten A. Strøksnes

  Your Guide to Forest Bathing - M Amos Clifford

  Winterdance : The Fine Madness of Running the Iditarod - Gary Poulsen

  Blå - Maja Lunde

  The Moth Snowstorm - Michael McCarthy

  Forty Years in the Wilderness - Dolly Faulkner

  The Otters' Tale - Simon Cooper

  The Seabird's Cry: The Lives and Loves of the Planet's Great Ocean Voyagers 
   - Adam Nicolson

  Bin och människor - Lotte Möller

  The Earth Moved - Amy Stewart

  Wilderness Essays - John Muir

  Woodsman - Ben Law

  Svamparnas planet - Jesper Nyström

  Are We Smart Enough To Know How Smart Animals Are? - Frans de Waal

  Binas historia - Maja Lunde

  Livets tunna väggar - Nina Burton
  

2 kommentarer:

  1. Jättekul att du är med! :) Så praktiskt att mycket kan passa in med annat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ska bli kul. Hoppas att fler hänger på.

      Radera

Bokslut februari

  Här finns den ursprungliga planen för februari, men hur blev det då? Det har varit överjävligt på jobbet och jag har jobbat över i princi...