onsdag 3 januari 2024

Boktolva 2024


Boktolvan ska vara startad av Enligt O en gång i tiden. Den ser lite olika ut beroende var man hittar den. En del listar många författare, av vilka de planerar att välja ut tolv. En del listar specifika titlar de vill läsa av respektive författare. Jag har här valt att lista endast tolv författare, men jag har ännu inte valt vilken titel jag ska läsa. Jag gjorde en boktolva 2022 på samma vis, då klarade jag bara tio. Iris Murdoch är en av de två jag inte lyckades läsa och nu är hon med igen. Vi får väl se hur det går den här gången.

Sarah Moss - Summerwater
Iris Murdoch
Christina Hesselholdt - Vivian
Marilynne Robertson
Tarjei Vesaas - Isslottet
Björn Larsson
Can Xue
Ljudmila Ulitskaja
Éric Vuillard - Dagordningen   De fattigas krig
Stefan Lindberg
Margaret Drabble
A S Byatt

1 kommentar:

  1. Kul att du också kör! Jag tror inte jag läst en enda av dina författare!

    SvaraRadera

TBR april

  Då har vi gått in i april och tiden för läsning - för min del - är i princip över. Nu är det växter, trädgård och ljudböcker som gäller. O...