onsdag 1 november 2023

TBR november

 

Den 27e tillkännages vilka som belönas med 2023 års Augustpris. Jag tänkte att jag skulle klämma några fler nominerade innan dess. Jag har ju en idé om att jag ska läsa tre ur varje kategori för vart år - utan att göra våld på mig själv. Jävla karlar blir den fjärde av de skönlitterära. Systrarna, Moral och Studie i mänskligt beteende har jag redan lyssnat på.




Tur att så pass många av de nominerade fackböckerna finns inlästa. Så är inte alltid fallet. De här tre har jag valt ut. Vikingatider är ju helt klart den som ser mest lockande ut. 






Ingen av de nominerade barnböckerna finns inlästa, tyvärr. 



Jag tyckte väldigt mycket om Rishøis Vinternoveller när jag läste den för några år sedan. Stargate har jag tänkt spara till december, men den här tänkte jag lyssna på nu.



Elfte boken om Gamache. Sedan finns inte fler inlästa på Storytel.



Det här får bli månadens finska. Finlandssvensk är den, närmare bestämt. 



Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag tycker om Ernaux. Tre korta har jag lyssnat på hittills. Den här är också kort. Vi får se om jag vet bättre efter att ha lyssnat på den här. 




Jag fortsätter att lyssna på Mobergs Soldat med brutet gevär. Jag har tyckt om del 1 och 2. 



Jag tyckte mycket om Marcus Rosenlunds bok Det stora lilla livet, som jag lyssnade på i oktober, och jag tyckte om att höra honom läsa. Jag fortsätter med denna så att jag får med lite 'naturlig läsning' också. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TBR maj

  April har varit lite av ur askan i elden när det gäller problemen på jobbet. Kanske är det ändå på väg att vända nu. Jag måste ju försöka ...