onsdag 1 april 2020

Månadens språk är vietnamesiska


I april är månadens språk vietnamesiska. Kanske är ni många som är hemma i karantän och hinner läsa en del, vi får se hur det blir för min del. Tre böcker ursprungligen författade på vietnamesiska har jag plockat fram ur hyllan, men vi får väl se vad jag hinner med. Som tidigare lägger jag upp några böcker som inspiration. I morgon gör jag en sammanfattning av februaris språk japanska och det är ju jättekul om ni skriver och berättar vad ni läst. Själv har jag inte mycket att bjuda på, jag har bara hunnit med en titel - men den var å andra sidan riktigt bra.







2 kommentarer:

  1. Jag har faktiskt redan läst Sympatisören och Roman utan namn. Och tur var väl det att jag lånade dem så tidigt på biblioteket. Nu går jag inte dit. Jag är inte purung och min man är 70-plussare. I alla fall kan jag rekommendera båda böckerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Menar du att du har suttit och ful-läst i förväg? ;)
      Lånade du dem alltså för utmaningen? Och är redan klar? Det var inte illa pinkat. Heja dig! 'Roman utan namn' har jag varit sugen på en tid och Viet Thanh Nguyen har ju varit rätt omskriven det senaste, så den har jag också blivit nyfiken på. Men eftersom jag har tre andra i hyllan (1, 3 och 5) så får de komma i första hand.

      Radera

Bokslut februari

  Här finns den ursprungliga planen för februari, men hur blev det då? Det har varit överjävligt på jobbet och jag har jobbat över i princi...