lördag 25 april 2020

Veckans mening - vecka 17


Veckans mening utgår från Robert på Mina skrivna ord. Varje lördag presenterar han en mening från veckans läsning, en mening som av en eller annan anledning fått honom att stanna upp. Och jag försöker hänga på så gott det går. Den senaste tiden har det dock blivit glest. Förra veckan för att jag bara inte kunde hitta någon bra mening att posta.

Hennes torra händer skulle plocka fram alla slags penslar, trådar och burkar ur väskan och sedan pryda de unga brudarnas ansikten med små streckmålningar av stjärnor, cypressgrenar och stjärnbilder som skulle simma i pudrets vita mysterium.



2 kommentarer:

  1. Inget vanligt svenskt bondbröllop där inte :)

    Förra veckan hade jag svårt att hitta en vettig mening i boken jag läste. Jag var inte helt nöjd med boken, vilket min recension några dagar senare visade...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej. Jag tyckte att det lät lite tjusigt. Jag vill också ha stjärnbilder i ansiktet! :)

      Radera

Bokslut februari

  Här finns den ursprungliga planen för februari, men hur blev det då? Det har varit överjävligt på jobbet och jag har jobbat över i princi...