lördag 4 juli 2020

Veckans mening - vecka 27


Veckans mening utgår från Robert på Mina skrivna ord. Det var ett tag sedan jag var med nu. Det har blivit dåligt med läsandet det senaste eftersom jag haft så mycket att göra med hus och trädgård, som jag äntligen har ork och lust att ta itu med. Men nu så! Jag fuskar dock en smula och tar med ett stycke om tre meningar.

I eagerly watched them while they fed on ceanothus and wild cherry, daintily culling single leaves here and there from the side of the hedge, turning now and then to snip a few leaves of mint from the midst of the garden flowers. Grass they didn't eat at all. No wonder that the contents of the deer's stomach are eaten by the Indians.

Bon apetit!


Hjorten det här handlar om är svartsvans- eller åsnehjorten (Odocoileus hemionus). Från John Muirs Wilderness Essays som jag lyssnar på för Naturlig läsning.


3 kommentarer:

  1. Väldigt målande meningar. :) Men det låter som en intressant läsning. Hoppas allt går bra med hus och trädgård.

    SvaraRadera
  2. Hör du, nu börjar jag bli orolig. Inte ett livstecken från dig här på bloggen på flera veckor. Förhoppningsvis har du semester. Är det nåt annat och du skulle behöva något utomstående att "prata" med får du gärna höra av dig till mig. skrivrobert@hotmail.co.uk

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men gulle dig! Allt är bara bra, jag mår mycket bättre än jag gjort på länge, med följd att jag har ork och lust att ta itu med allt som släpar efter. Därför städar jag, plockar, fejar, arbetar i trädgården och håller på med alla djuren, och det blir inte så mycket tid över för läsning och bloggande.
      Nu var jag inne för att - lite försenat - lägga upp Månadens språk, men sidan jag får upp här på jobbet är helt omöjlig och oanvändbar. Jag hoppas verkligen att det ser ut som vanligt hemma på min dator.

      Radera

Bokslut februari

  Här finns den ursprungliga planen för februari, men hur blev det då? Det har varit överjävligt på jobbet och jag har jobbat över i princi...