torsdag 1 oktober 2020

Månadens språk är portugisiska

 

Då går vi in i oktober och hösten är här på allvar. Än har jag mycket att fixa med och hinner varken blogga eller läsa, men lyssnandet har kommit igång någorlunda igen. Jag hoppas på att få ro att läsa igen till november. Då hoppas jag ha hunnit röja det värsta i trädgården och fått ner det mest akuta i jorden. Dagarna är korta och jag är trött som fagerlund, så fort går det inte. Nå väl... månadens språk är portugisiska.

Det var inte helt lätt att hitta författare från Portugal - jag har förvisso inte letat ihjäl mig, men ändå. Lättare är det med Brasilien och forna kolonier i Afrika. Här är några tips på författare. 









1 kommentar:

  1. Agualusas bok verkar intressant. Spännande med afrikanska författare.

    SvaraRadera

TBR april

  Då har vi gått in i april och tiden för läsning - för min del - är i princip över. Nu är det växter, trädgård och ljudböcker som gäller. O...