tisdag 19 oktober 2021

Augustnomineringarna


Den enda bok jag läst av de nominerade är Eufori. I ärlighetens namn var jag kanske inte lika över mig som de flesta andra verkar vara. Kanske var det bara inte rätt tillfälle när jag lyssnade under sommarens vistelse i buan.

NattkorpenTyrannens tid och Himlabrand vet jag att jag har nersparade på Storytel. 

 


Nattkorpen hade jag tänkt att läsa med min lilla Astrid. När det gäller Tyrannens tid så är jag generellt intresserad av historia och Västerbro är ju väldigt bra. Undrar om inte min äldste har lyssnat på den - efter att jag tipsat honom - han är extremt historieintresserad. Himlabrand hittade jag när jag letade böcker då månadens språk var samiska.

När jag börjar leta efter de nominerade böckerna på Storytel så upptäcker jag att jag faktiskt har sparat ner Balsam Karams Singulariteten och Ellen Mattsons Den svarta månens år, så uppenbarligen har jag sett dem tidigare - fast jag inte alls minns - och tyckt att de verkar intressanta.

 

När vi var samer har jag läst en lång artikel om, men var fasen var det?


Boken om Dante har jag också sett förut, men annars var allt helt nytt för mig. 



Furan och Om du möter en björn blir jag riktigt sugen på att läsa

 


Och jag blir väldigt nyfiken på Dolda gudar : en bok om allt som inte går förlorat i en översättning


Sammantaget så ska det nog gå lätt att få till tre lästa ur var kategori, som är min ambition.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bokslut februari

  Här finns den ursprungliga planen för februari, men hur blev det då? Det har varit överjävligt på jobbet och jag har jobbat över i princi...