lördag 4 mars 2023

Bokslut februari

 

Ja, det var ju klokt - för en gångs skull - att inte lista några fysiska böcker i februaris TBR, för jag har nämligen inte lyckats läsa en enda bok - ja förutom att jag läste klart Nådastöt, andra delen i serien om kommissarie Gamache, som var planerad för januari. 

Med ljudböckerna gick det bättre, åtminstone i början. När jag hade fått backa och lyssna om typ 50 gånger på The Hundred Wells of Salaga, insåg jag att jag nog inte klarar att hålla fokus på engelska för tillfället, så jag bytte till Ixelles. Samma visa. Jag fick övergå till deckare i stället. Det är ungefär vad jag klarar i mitt nuvarande tillstånd. 

Jag lyssnade alltså inte på The Hundred Wells of Salaga, Ixelles och Den femte sanningen, som jag hade planerat. I stället lyssnade jag på två böcker för jobbet och två deckare:



 


Jodå, jag jobbar på att undvika den hotande utmattningen. Jag vill helst inte sjukskriva mig eftersom jag ställer till det så på jobbet om jag går nu. I stället har jag ordnat så att jag kan jobba hemifrån några dagar i veckan och så försöker jag få till det med regelbundna promenader i dagsljus (går inte så bra) och handarbetskurser (tvåändsstickningen är avklarad, nu är det dräktsömnad). Jag tror nämligen att det är viktigt att arbeta med händerna - det är väldigt meditativt att sitta och sticka, virka, brodera, handsy etc - och att skapa. Tyvärr är jag inte alls konstnärligt lagd, men med handarbete får man ju möjlighet att glädjas åt andras konstnärlighet i de mönster man använder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bokslut februari

  Här finns den ursprungliga planen för februari, men hur blev det då? Det har varit överjävligt på jobbet och jag har jobbat över i princi...