lördag 3 juni 2023

TBR juni

 

Det gick bra med ljudböckerna i maj. Jag är inte riktigt klar med Jag vill skriva sant, men jag hann med Demon Copperhead, vilket jag knappast vågade hoppas på. 10½ bok är jag nöjd med. 

Juni är semestermånad för mig. Ja inte hela förstås, jag går midsommarveckan. De flesta verkar läsa mer under semestern än annars, men med mig är det tvärt om. Därför planerar jag för färre ljudböcker än jag brukar. 

I maj lyckades jag inte läsa en enda bok, inte ens de tre korta som jag var halvvägs inne i: Rapport från en skurhink, Maja Ekelöfs klassiker i dagboksform, Svart som silver, Bruno K Öijers Augustnominerade diktsamling och Nonsensprinsessans dagbok, Isabella Nilssons "sjukskrivning". Det vore väl sjutton om jag inte ska läsa ut dem snart, åtminstone de senare två tycker jag mycket om. Något annat vågar jag inte planera för, det är ju som förgjort med läsandet nu. Men jag ska ta med mig en hög böcker upp till buan i alla fall, mest om djur och natur, så får vi väl se om det blir någon rad läst.


Ljudböcker


7:e delen om kommissarie Gamache



Norrland, samiskt



Finskt.



Mera finskt. Tredje delen i serien.


Mera norrländskt, om Lule älv.


Om jag hinner och det funkar med engelska igen, så ska jag lyssna på denna. Nominerad till Women's Prize for Fiction. Jag blev faktiskt inte jätteimponerad av Demon Copperhead, kanske är denna bättre. 




2 kommentarer:

TBR april

  Då har vi gått in i april och tiden för läsning - för min del - är i princip över. Nu är det växter, trädgård och ljudböcker som gäller. O...