fredag 4 augusti 2023

TBR augusti

 

I skrivande stund är jag i rätt mosigt skick, så jag vet inte riktigt vad jag kommer att ha ork med denna månad. Är det några få lättsmälta på svenska jag kommer att mäkta med eller vågar jag planera även för lite mer komplexa saker och ljudböcker på engelska? Kanske räcker det med en ledig helg för att jag ska återhämta mig? Eller inte. Jag väljer lite blandat och så får det bli som det blir. Några vanliga böcker vågar jag dock inte lista, men kanske lägger jag en diktsamling bredvid sängen. 



Hem hanns inte med i juli. Jag gillar Erlandsson.


Underfors hann jag inte heller med. Jag har tyckt om det jag läst av Turtschaninoff tidigare. Det finns mycket bra finsk och finlandssvensk litteratur. Jag plöjer vidare.



Gamache förstås. Det här är del 10. Blir det svårt med ork och koncentration, så tar jag kanske del 11, Det ondas väsen, också, i stället för det som blir för tungt.



Ja, jag kör väl en till Haynes eftersom jag tyckte så mycket om A Thousand Ships tidigare och Stone Blind i juli. 



Jag tänkte att jag i alla fall skulle göra ett försök med något mer mastigt. Lessings 35 timmar långa Den femte sanningen. Eller borde jag ta den engelska?



En svensk klassiker hoppas jag klara av. Den här är inte så lång, strax över fyra timmar. 



Lite "Naturlig läsning" även om jag nu inte kör den utmaningen i år.



Och så en klassiker, ha ha! Tarzan, verkar inte det kul?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TBR maj

  April har varit lite av ur askan i elden när det gäller problemen på jobbet. Kanske är det ändå på väg att vända nu. Jag måste ju försöka ...