söndag 2 juni 2024

TBR juni


Nej, det gick inte så hejans bra med majs TBR heller. Över sommaren är jag - på egen begäran - utlånad till en vårdcentral som ligger betydligt närmre än lasarettet, så det blir inte lika mycket lyssningstid i bilen. Att sitta ner och läsa finns det bara inte tid för och problemen avlöser varandra och gör att jag har haft svårt att koncentrera mig på att lyssna på engelska. Av tolv planerade ljudböcker är det fyra jag inte lyssnat på alls och två som jag inte avslutat än. Någon läsning har det inte blivit alls.

Två av de planerade, men olästa, böckerna på engelska vill jag verkligen läsa, så jag gör ett nytt försök med dem.

 

Och de oavslutade, River East, River West och The Silver Bone ska jag försöka avsluta så snart jag får lite sammanhängande lyssningstid då det inte bara snurrar i skallen av tusen tankar gällande hur jag ska lösa alla föreliggande problem. 


Står som del 4 i The Magic Faraway Tree-serien, men tycks i själva verket vara en prequel. Det ska finnas en del 4 som är en ren bilderbok men den finns inte på Storytel. Nå väl, jag lyssnar väl på denna lilla korta också och så kan jag pricka av serien i BBCs boklista sedan. Det är ju så tillfredsställande det där med att bocka av :)


Andra delen i Engelsforsserien hann jag inte med i maj, så den försöker jag med igen.



Den här började jag lyssna på för någon dag sedan när det inte fungerade att lyssna på engelska och jag kände att jag behövde någon fackbok på svenska. Fick för mig att den varit Augustnominerad, så den passade bra tyckte jag, men det är visst uppföljaren som nominerades. Passar i Naturlig läsningNaturlig läsning, tänker jag. 



Det är inte alls Örnflöjten som är andra delen i 'Vargserien', vilket jag uppgav i förra TBR:en, utan Ormringen. Således var det del 1 av den som jag lyssnade på i maj och nu är det dags för del 2. Örnflöjten får jag ta itu med i juli och augusti i stället. 



Tredje delen i Plejels memoarserie.

Visserligen på engelska, men jag minns det andra jag läst av Peal Buck som lätttillgängligt, så förhoppningsvis går det även om jag är trött och lite ofokuserad. Jag behöver klämma några Nobelpristagare för Förkovran så då kan denna vara bra, tänker jag. Det är ont om ljudböcker av Nobelpristagare på svenska som jag inte redan läst/lyssnat på, alternativt har stående i bokhyllan och vill läsa i stället. Den belönades på sin tid med Pulitzerpriset och passar därför i Prisat och den passar för #1 i Kaosutmaningen

Jag ligger lite efter med Boktolvan och Prisat, men jag hoppas hinna i kapp under min semester, som i år fick bli i juli. Plötsligt vill alla ha tidig semester. Så var det sannerligen inte tidigare. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TBR juni

Nej, det gick inte så hejans bra med majs TBR heller. Över sommaren är jag - på egen begäran - utlånad till en vårdcentral som ligger betydl...