söndag 3 januari 2021

Utmaningar 2020 - sammanfattning

 

Ja, jag kan ju inte direkt skryta med något lysande resultat, men nå ja!

Förkovran - alla böcker avklarade utom tredje delen i Kristin Lavransdotter, Korset. Jag får läsa den sedan. 41 böcker lästa.

Månadens språk - Där lyckades jag bättre, totalt 27 böcker lästa. Men jag fick faktiskt inte till någon grekisk i december. 

Naturlig läsning - Sexton böcker lästa, vilket är lite drygt mitt mål som var minst en per månad.

3x3 - Den jag lyckades sämst med. Bara fem av nio titlar har jag läst.

Litteraturpristolvan - Gick också riktigt bra. Målet var minst en titel för varje pris, men jag har läst 21 böcker. 

Boktolvan - Den här utmaningen såg jag som överkurs, men jag klarade i alla fall nio av tolv böcker.

Kaosutmaningen - Målet var minst 20 av 40 och jag har prickat av 31.

Vad huset förmår - Hade ju kunnat gå bättre, men 37 böcker ur hyllan blev i alla fall lästa.

Tema Shakespeare - Gick pruttdåligt. Jag hade tänkt läsa ett drama per månad, men det blev bara sex totalt.

Jorden runt på 100 böcker - 26 länder avklarade hittills.

Goodreads - Mål 104, läst 143 (+ någon eller några titlar som jag inte hittade och inte orkade lägga in)

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att du har klarat av alla dina utmaningar fantastiskt bra. Kör du lika många i år också?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack! Nej, jag har dragit ner en hel del. Framförallt när det gäller i förväg bestämda titlar. Nu har jag det mer öppet.

      Radera

TBR april

  Då har vi gått in i april och tiden för läsning - för min del - är i princip över. Nu är det växter, trädgård och ljudböcker som gäller. O...