lördag 6 januari 2024

Bokslut december

Nej nej, decembers TBR klarade jag inte på långa vägar. Jag brukar lyssna mycket på böcker när jag går och stökar inför jul, men i år funkade det inte alls. Jag tappade fokus och fick spola tillbaka och spola tillbaka och... Till slut gav jag upp. Jag klämde för all del fjorton böcker - även om en del var rätt korta - fem av de sju (inte fyra av sex som jag trodde; jag missade tydligen en i TBRen) korta ryska sagorna och den oplanerade Pestblommor, vilket knappast kan kallas dåligt, men det var ju betydligt mindre än jag planerat. Och tänk att Spinning Silver, som varit inplanerad varenda jäkla vinter de senaste åren, fortfarande inte har blivit läst (lyssnad på). Suck!

De jag läste:

 

 

 

 

 

 

 


 

 

Trollvinter och Snöstormen lyssnar jag på varje år. De är fantastiska! Dash & Lily var en omlyssning - jag har tidigare läst den, på svenska - och därför ett säkert kort. Helmersbruk och Pestblommor tyckte jag mycket om. The Scarlet Pimpernel gillade jag också, oväntat lättillgänglig. Marcus Rosenlund är jag som bekant kär i. Övriga var väl ok. 

De som inte hanns med: 

 

 

 
 
 

 

De två ryska sagorna försöker jag nog klämma nu i januari, även om de inte är med i TBRen. De är så korta. Lars Pettersson ska jag försöka klämma i februari. De andra får nog vänta till nästa jul. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TBR maj

  April har varit lite av ur askan i elden när det gäller problemen på jobbet. Kanske är det ändå på väg att vända nu. Jag måste ju försöka ...