fredag 21 juni 2019

Helgfrågan vecka 25


Dags för helgfråga i bokhörnan hos Mia.

Vilken bok ser du framemot att läsa i midsommar?
Jag har precis börjat med Spela för mig Zorba av Nikos Kazantzakis, en bok jag velat läsa länge. Jag har inte funnit den på något av de bibliotek jag frekventerar (!) och nu, när Månadens språk är grekiska och jag dessutom har Grekland som tema för året så tog jag mig i kragen och inhandlade ett ex via Bokbörsen.


Jag har faktiskt inte sett filmen, men hade gärna velat. Den här scenen är väl allom bekant.




Bonusfråga:Hur firar du midsommar?
Jag ligger nerbäddad i min säng i buan sedan en vecka och surar över att jag är sjuk, nu när jag äntligen skulle få mina två veckor helt ensam där uppe och vandra i skogen, läsa och försöka komma igång och springa. Blä! Nu när det är som allra vackrast.



Min lilla stuggu är den som ligger, knappt skönjbar, längst in vid vägens slut vid 0.49. Och visst är de fina Martin och hans Stanley!? Och så lilla söta Cirro bakpå lasset :)

8 kommentarer:

  1. Det var ett vackert ekipage. Hoppas du piggnar till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag börjar återhämta mig. Bara huvudvärken kvar.

      Radera
  2. Vad fint ekipage. Trist att du är sjuk, krya på dig!

    SvaraRadera
  3. Hoppas verkligen du kryar på dig raskt, ser fint ut där du är. :)

    SvaraRadera

Bokslut februari

  Här finns den ursprungliga planen för februari, men hur blev det då? Det har varit överjävligt på jobbet och jag har jobbat över i princi...