måndag 8 juli 2019

Måndag - här och nu


Idag ska barnen tillbaka till Lasse-pappan och jag springer som en yr höna och tvättar, städar, klipper hår, målar små naglar, serverar mellis, städar, röjer, pratar i telefon, fixar telefonrecept, bokar vandrarhem, småpular i trädgården - allt huller om buller och på en gång. Typiskt mig. 

Medan jag fejar lyssnar jag på Nina Wähäs Testamente, jag har kommit ungefär halvvägs och den är fantastiskt bra. 


Och dessemellan tvingar jag mig att ta en liten paus och läser ur Maryse Condés Desirada. Bra även den. I ärlighetens namn är mitt ex inte så fint som det jag lade upp igår som smakebit, utan ser ut så här.


Ikväll kommer jag att somna ovaggad.

2 kommentarer:

  1. Testamente har jag hört så mycket bra om och funderar på om jag borde läsa!

    SvaraRadera

TBR april

  Då har vi gått in i april och tiden för läsning - för min del - är i princip över. Nu är det växter, trädgård och ljudböcker som gäller. O...