fredag 5 juli 2019

The Snow Child


Jag fann den här på Storytel när jag letade runt bland titlarna. Jag föll direkt för omslaget: natt, snöflingor, vinter, björkstammar, saga...

A bewitching tale of heartbreak and hope set in 1920s Alaska, Eowyn Ivey's THE SNOW CHILD was a top ten bestseller in hardback and paperback, and went on to be a Finalist for the Pulitzer Prize. 

Alaska, the 1920s. Jack and Mabel have staked everything on a fresh start in a remote homestead, but the wilderness is a stark place, and Mabel is haunted by the baby she lost many years before. When a little girl appears mysteriously on their land, each is filled with wonder, but also foreboding: is she what she seems, and can they find room in their hearts for her? Written with the clarity and vividness of the Russian fairy tale from which it takes its inspiration, The Snow Child is an instant classic.

Ja, och så var det ju det där med Alaska, remote homestead och wilderness när jag läste "baksidestexten". Hur skulle jag kunna motstå?

Och det var ju bra att jag inte kunde det, motstå, för jag tyckte verkligen jättemycket om den. Jag lyssnade klart på den igår natt - jo, jag borde ha lagt mig att sova, ni vet hur det är - och den sitter liksom kvar i magen. Ni vet vad jag menar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bokslut februari

  Här finns den ursprungliga planen för februari, men hur blev det då? Det har varit överjävligt på jobbet och jag har jobbat över i princi...