lördag 1 december 2018

Sammanfattning november


Jo, det blev ju så att jag tog mig vatten över huvudet när det gällde att läsa, precis som jag befarade, däremot gick det bra med att lyssna. (Här finns min TBR november).

Jag läste al-Konis Stenblödning, som var mitt val för Månadens språk, precis som planerat.

The Group fuskade jag lite med och lyssnade istället, i svensk översättning.

Hundra år av ensamhet har jag fortfarande bara hunnit halvvägs på. Suck! På tok för lite lästid har jag haft, delvis för att jag haft barnen en extra vecka då Lassepappan var på resa.

The Ballad of the Sad Café har jag börjat om på, men bara hunnit tjugo sidor, eller något, och lika illa är det med Erindring om kaerligheden som jag precis börjat på.

Ljudböckerna har det gått bättre med. De kommer att drunkna i sina mödrars tårar, Thérèse Raquin, Till jordens medelpunkt, Andarnas hus och Oppermanns är jag klar med. Däremot inte Huset vid Flon som jag valde att byta ut mot Silvia Avallones Stål. Jag lyckades inte läsa någon bok på månadens språk i juni, italienska, och det har stört mig en del, så nu fick jag för mig att jag skulle klämma en i efterskott istället.


Just nu är jag nere i Skåne hos min ömma moder och vi får väl se om jag lyckas läsa ikapp lite, när jag inte har barn, hus, djur och jobb att hålla flytande. Och även om december är en jäkla stressmånad, så har jag ändå vissa förhoppningar om att hinna läsa lite mer än jag gjort i november, det är ju trots allt en hel del helgdagar och jag kommer inte ha barnen mer än mina vanliga varannan vecka, och både min tai chi och Nassens simskola är slut för terminen. Jag kommer att få kämpa på om jag ska klara mina utmaningar, det är då ett som är säkert. Funnes de resterande titlarna som ljudböcker så vore det inga problem, men nu gör de ju inte det och vi får se hur det går.

Så summa sumarum: Åtta avklarade böcker - men bara en ynka läst :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TBR april

  Då har vi gått in i april och tiden för läsning - för min del - är i princip över. Nu är det växter, trädgård och ljudböcker som gäller. O...