måndag 21 oktober 2019

Väntar...


Gah vad spännande! Sitter och väntar på tillkännagivandet av de nominerade. Snart, snart... bara minuter kvar.

Senare

Oj!

Skönlitteratur
Två lästa. Osebol och Testamentet. Två förhandstippade: W och Testamentet. Och tre för mig helt okända. W vill jag läsa, den finns inte på Storytel än, det har jag redan kollat.

Facklitteratur
En läst: Ålevangeliet - det var kul att den kom med. Två jag hört talas om: de om Nobel och Selma Lagerlöf. Och tre för mig okända. Lotte Möllers bok om bin vill jag i alla fall läsa, liksom boken om Lagerlöf, Jag vill sätta världen i rörelse. Den har jag redan sparat ner på Storytel.

Barn- och ungdomslitteratur
Jag har pinsamt dålig koll, men bara en av de Barnens boktips (hon är väl Augustambassadör, tror jag), som jag följer på Insta, tippade på kom med: Mitt storslagna liv.

Nå väl, tre böcker av dessa ska jag välja till min egen utmaning Förkovran för 2020, vi får se vilka det blir. Hittills har jag hållit mig till de skönlitterära när jag valt, men W, boken om Lagerlöf och Lotte Möllers bin blir ju tre och kanske nöjer jag mig med dem.

Ännu senare

Efter att ha följt livesändningen så måste jag säga att det är väldigt många av de nominerade som jag är riktigt sugen på att läsa. I synnerhet många av barnböckerna. Jag har varit urusel på att läsa barn- och ungdomslitteratur det senaste. Lite paradoxalt att jag faktiskt var väldigt mycket bättre på det innan jag själv fick barn. Jag var till och med med i Barnens bokklubb på den tiden det begav sig.

Nå, några nominerade som lockar?

4 kommentarer:

  1. läst Testamente av Nina Wähä, så mycket folk...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var en hoper ungar att hålla reda på :) Men jag minns det inte som ett problem i just den boken.

      Radera
  2. Har själv inte läst någon av de nominerade men barnböckerna är jag nyfiken på. Har kommit att uppskatta barnböcker mer ju äldre jag har blivit ironiskt nog.. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag måste försöka återuppliva min forna förtjusning :)

      Radera

Bokslut februari

  Här finns den ursprungliga planen för februari, men hur blev det då? Det har varit överjävligt på jobbet och jag har jobbat över i princi...