torsdag 26 september 2019

Hett i hyllan #20


Torsdag och åter dags för Hett i hyllan som utgår från Monika. Om de där böckerna som stått olästa i hyllan en halv evinnerlighet men som förtjänar att dammas av och komma fram i ljuset igen.


Jaha ja, och varför i herrans namn har jag ni inte sett till att läsa denna? Augustprisvinnare och allt. Eftersom jag i alla år varit dålig på att läsa ny (nyare) svensk litteratur så försöker jag komma ikapp lite genom att läsa de Augustnominerade från senaste decenniet. Det ingår i min egen utmaning Förkovran att läsa tre av senaste årets nominerade och tre från tidigare år, men jag brukar försöka klämma några utöver dem. Så dags att ta sig an denna som en extra rätt snart, tror jag. Årets sex titlar är nämligen redan avklarade.


3 kommentarer:

  1. Den har jag läst och jag vill minnas att jag tyckte att den var bra. En kvinnas liv från 30-talet fram till nutid.

    SvaraRadera
  2. Den har jag läst och den funkade inte alls för mig.

    SvaraRadera
  3. Den var jag nyfiken på, till att börja med. Sedan läste jag negativa inlägg om den och så tappade jag intresset.

    SvaraRadera

Bokslut februari

  Här finns den ursprungliga planen för februari, men hur blev det då? Det har varit överjävligt på jobbet och jag har jobbat över i princi...