onsdag 23 oktober 2024

Veckans kulturfråga, vecka 43

 

Denna vecka undrar LindaVilka böcker står näst på tur att bli lästa?

Ja, jag klarar ju fortfarande inte av att l ä s a, så det får bli de ljudböcker som står näst på tur. Egentligen är det tre halvfärdiga som står på tur, men jag dristar mig att välja de ännu orörda.


Powers var långlistad till Bookerpriset men gick inte vidare till kortlistan. Jag älskade hans tidigare kortlistade Bewilderment. De flesta verkar tycka att pulitzerprisade The Overstory, var ännu bättre. Den har stått i hyllan och väntat ett par år nu. När ska jag äntligen kunna l ä s a igen? Så länge tänkte jag lyssna på Playground.



Patchetts Bel Canto har vunnit Women's Prize for Fiction. Ingår i min utmaning Prisat.



Enlightenment var också med på Bookerprisets långlista, men gick inte vidare. 


Sedan ska jag ta itu med de augustnominerade. De som finns inlästa, vill säga. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Veckans kulturfråga, vecka 43

  Denna vecka undrar Linda :  Vilka böcker står näst på tur att bli lästa? Ja, jag klarar ju fortfarande inte av att l ä s a, så det får bli...