lördag 1 oktober 2022

Veckans mening - vecka 39

 

Veckans mening utgår från Robert på Mina skrivna ord: Varje lördag presenterar jag en mening från boken jag läser. En mening som har fått mig att stanna upp. Den kan vara humoristisk, men den kan även vara allvarlig. En mening att lägga några sekunder på.

Ja, professor Ingvar går så långt att han säger att stenålderskosten var bättre än genomsnittskosten nu för tiden.

Redan de gamla grekerna...


Väckarklocka gavs ut 1941. 80 år sedan alltså. Jag skulle tro att kosten var bättre då än den är idag.

2 kommentarer:

  1. Och vad bestod då stenålderskosten av? Inälvor, nötter och bär? ;)

    SvaraRadera
  2. Stenålderskost då och nu. Det är ju faktiskt inget nytt, bara vad man väljer att kalla det, beroende på variant. Inte helt säker på att kosten var bättre -41, många hade det fattigt.

    SvaraRadera

Bokslut februari

  Här finns den ursprungliga planen för februari, men hur blev det då? Det har varit överjävligt på jobbet och jag har jobbat över i princi...