lördag 4 mars 2023

TBR mars

 

Eftersom min utmattade hjärna uppenbarligen inte längre klarar något annat än att lyssna på deckare, så består hela mars TBR av just deckare. Egentligen hade jag - lite löst - planerat för en hel del på engelska, bland annat Kingsolvers Demon Copperhead, som jag är riktigt sugen på, men det är ju bara att gilla läget, liksom. 

Jag jobbar på att läka, helst utan att behöva sjukskriva mig, vi får se hur det går. Förhoppningsvis kan jag börja lyssna lite mer blandat nästa månad, även om jag ännu inte klarar att läsa - det vore väl lite väl mycket begärt. 



Jónasson har stått länge på läslistan. Den har jag faktiskt redan lyssnat klart på. Det får nog bli lite mer Hulda framöver, tänker jag, med det slutet.


Fjärde kommissarie Gamache är jag halvfärdig med. Lite Morden i Midsomer över de här. Osannolika mord och överdrivna karaktärer, men väldigt trivsamt. 


Tredje boken om Allis.



Det får väl bli en till Vera Bergström då...



Jag trodde väl aldrig att jag skulle läsa någon Marklund, men så blev jag sugen på Polcirkeln och den var ju bra så...


Indriðason har också stått länge på läslistan och det här är del 1 i serien om Erlendur Sveinsson.



Fjärde boken om Anna Magnusson.



Andra delen i serien om Teresa Battaglia. Jag lyssnade på första i fjol när italienska var månadens språk. 


Undrar om jag kan ha sett den här hos Vargnatt? Utspelar sig delvis i Dalarna, så då blir jag ju lite nyfiken. Och så gillar jag Roosmann som uppläsare. Snyggt omslag!


Jag har gillat allt jag läst av Marie Hermanson, men hennes deckare har jag ännu inte kommit till skott med, trots lång tid på läslistan. Omslaget är ju så himla snyggt!


Så där ja, det är tio böcker, vilket är vad jag brukar hinna med att lyssna på. Ja, förutsatt att de är normallånga, eller i alla fall att medelvärdet landar i tio normallånga böcker. 


Hrm... mycket kyrkor på isländska deckare...

1 kommentar:

  1. Det är nog hos mig du sett Isberg, jag tjatar om den hela tiden känns det som :)

    SvaraRadera

TBR april

  Då har vi gått in i april och tiden för läsning - för min del - är i princip över. Nu är det växter, trädgård och ljudböcker som gäller. O...