söndag 2 april 2023

TBR april


Eftersom det fungerade bra, efter omständigheterna, med bokkonsumtionen i mars - jag lyckades ju till och med l ä s a en bok, gud bevars - så tänker jag våga mig på att planera för lite annat än deckare nästa månad och kanske ett par fysiska böcker också. Det senare för att jag faktiskt redan lyckats ta mig igenom en halv bok. 


Tja, jag tar väl och lyssnar på 3:e och sista (i alla fall på Storytel) boken om Teresa Battaglia.



Anna Kurus fjärde får det också bli.



Femte Gamache. Jag kan inte stå emot, trots att det är rätt tramsigt alltsammans :)



Jag gillade verkligen Stenhuset, så jag fortsätter med uppföljaren.



Och så måste jag ju se hur Jónasson tar sig vidare med Hulda efter det där slutet på första boken.


Och så lite annat än deckare som jag ska försöka mig på:

Det här kan väl vara något för mig, katt-tant som jag är. Hörde tips om den när jag var nere hos mamma och såg lite på Go'kväll. Den är inte så lång heller, runt 5 timmar.

Jag har insett att jag har en faiblesse för finsk litteratur. Förra året läste jag en hel del från vårt östra grannland, minsann. Den här är kort, runt 4 timmar, och Finlandianominerad.

Som sagt, finskt. Bertell är liksom Strömberg finlandssvensk. Jag har haft Heiman på läslistan länge, men upptäckte nu att denna kom först. Också en kortis, runt 5 timmar.

Den här tänkte jag läsa för jobbet. Kanske kan det hjälpa mig att möta de här patienterna på ett bättre sätt, för det är sannerligen inte lätt att nå fram. 


Jag brukar ju hinna tio ljudböcker och det här är bara nio, varav fyra är så korta att de motsvarar två. Jag när en svag förhoppning om att klara av att lyssna på Ixelles eller till och med Demon Copperhead. Vi får se hur det går. 


Och så de fysiska böckerna:

Jag har faktiskt tagit mig halvvägs genom Lundells första Vardagar, som jag varit nyfiken på ett bra tag. Dagbok är ju tacksamt när man har svårt att läsa. Man behöver inte hålla fokus på samma sätt som med en roman.

Två diktsamlingar har jag också lånat hem från bibblan. Dikter är också lättare att ta sig an när man lider av svår tröttma med hjärnmos. 


Vi får väl se hur det går


1 kommentar:

TBR april

  Då har vi gått in i april och tiden för läsning - för min del - är i princip över. Nu är det växter, trädgård och ljudböcker som gäller. O...