lördag 21 september 2024

Veckans mening - vecka 38

 

Veckans mening brukar utgå från Robert på Mina skrivna ord. Jag har inte varit med på väldigt länge, men just den här veckan, när jag faktiskt varit med på alla de utmaningar jag egentligen vill delta i och har skramlat fram en mening, så hittar jag ingen hos Robert. Jag hoppas att allt är väl och att det bara är en lapsus. Klimakteriehäxan har i alla fall en mening, så jag lägger ut min jag med.

En mening från veckans läsning (i mitt fall lyssnande) som fått mig att stanna upp:

Jag hade gått i skolan nästan hela tiden och kunde stava och läsa och skriva lite och jag kunde multiplikationstabellen upp till sex gånger sju är 35, och jag tror inte att jag kan komma längre i matematiken även om jag levde i evighet. 



Jag håller på och läser om (lyssnar) på Tom Sawyers äventyr och Huckleberry Finn, inför att jag ska läsa Bookernominerade James av Percival Everett. Den berättar historien ur slaven Jims synvinkel och jag har hört att den vinner på att man har originalet i någorlunda färskt åminne.

1 kommentar:

  1. Bra mening, även om matematiken haltar lite ... Vore nog kul att läsa om dem.

    SvaraRadera

Veckans mening - vecka 38

  Veckans mening brukar utgå från Robert på Mina skrivna ord . Jag har inte varit med på väldigt länge, men just den här veckan, när jag fa...