tisdag 23 augusti 2022

Tisdagstrion - Böcker jag ser fram emot att läsa

 

Tisdagstrion utgår från Ugglan & Boken och denna vecka handlar det om böcker vi ser fram emot att läsa. 

Tja, jag väljer väl de tre som står på tur efter de redan påbörjade:



Fotspår, tredje delen i Burukvartetten, ska jag läsa för Månadens språk som är indonesiska.



Små ting som dessa har jag varit sugen på länge, och nu är den ju Booker-långlistad också. Snöt den på bibblan igår.



Maps of Our Spectacular Bodies är också långlistad för Bookerpriset. Den tänkte jag lyssna på. 



11 kommentarer:

  1. Keegan är SÅ bra! Där har du verkligen något att se fram emot.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har ju hört så mycket gott om den!

      Radera
  2. Tack för intressanta boktips.

    SvaraRadera
  3. Och där dök det upp tre böcker igen som jag inte hört talas om :D

    SvaraRadera
  4. Keegan är verkligen läsvärd. Tack för tipsen på de andra två. Nya för mig

    SvaraRadera
  5. har länge tänkt läsa Buru-kvartetten. Keegan vill jag också läsa. en Bookerprisnominerad författare är aldrig fel att läsa

    SvaraRadera
  6. Jag tror inte att jag känner igen en enda i din trio, men det kan vara så att jag sett den mittersta i mitt flöde 🙂

    SvaraRadera
  7. Fotspår står också i tur för mig när det gäller Burukvartetten. Får väl se när jag lyckas samla ihop mig till att läsa den. Claire Keegans bok har jag i läslistan och den tredje måste jag titta närmare på.

    SvaraRadera
  8. Claire Keegans bok är verkligen riktigt bra!

    SvaraRadera
  9. Tack för tipsen! Tre okända böcker för mig.

    SvaraRadera

TBR april

  Då har vi gått in i april och tiden för läsning - för min del - är i princip över. Nu är det växter, trädgård och ljudböcker som gäller. O...