tisdag 13 september 2022

Tisdagstrion - Fönster, dörrar, portar & portaler

 

Tisdagstrion utgår från Ugglan & Boken. Veckans tema är: Fönster, dörrar, portar & portaler


Magda Szabos Dörren lär jag knappast vara ensam om. En fantastisk bok, läs den!



Fractured Destinies av palestiniern Rabai al-Madhoun finns på min läslista. Den vann International Prize for Arabic Fiction 2016. (Finns på Storytel som e-bok för den som har tillgång).



Det är kul med böcker från science fictions guldålder. Den här älskade jag i min ungdom - liksom en del andra av Clifford D Simak. 


10 kommentarer:

  1. Jag måste nog erkänna att jag inte läst de böckerna.

    SvaraRadera
  2. Porten till stjärnorna vill jag läsa, aldrig hört om den innan men den verkar intressant :)

    SvaraRadera
  3. Porten till stjärnorna undrar jag om jag känner igen. I vilket fall så vill jag läsa den 🙂

    SvaraRadera
  4. Dörren. Absolut bra. Mycket vacker dörr på omslaget till den andra boken. Har varken läst den eller den tredje. Det blir aldrig av att jag läser science fiction nu för tiden.

    SvaraRadera
  5. Dörren måste jag verkligen läsa! Gillade Izas ballad av samma författare.

    SvaraRadera
  6. Intressant, Clifford D Simak kände jag inte till. Fanns magasinerade böcker av denne på biblioteket, upp på minneslistan med en sån! :) Tack för tips!

    SvaraRadera
  7. Jag har inte läst någon av dina titlar, men så många har nu skrivit om Dörren att jag börjar bli riktigt nyfiken.

    SvaraRadera

TBR april

  Då har vi gått in i april och tiden för läsning - för min del - är i princip över. Nu är det växter, trädgård och ljudböcker som gäller. O...