onsdag 1 januari 2020

Årets största läsupplevelser 2019



       
 




9 kommentarer:

  1. Så många stora läsupplevelser, och jag har bara läst en av dem - Hemsöborna. Jag skulle gärna läsa Judas av Amos Oz.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och Ålevangeliet! Och Osebol!

      Radera
    2. Jättebra alla tre! Och Resa i månljus kommer som radiotöljetong om du tycker om att lyssna :)

      Radera
  2. Jag har läst Utrensning, Ålevangeliet,Vävarnas barn och Osebol. Har funderat på någon utmaning men velar. Dels har jag inget oläst i bokhyllorna, efter typ hundra flyttar så bestämde jag mig att ingen ska behöva bryta ryggen av att bära omkring på mina böcker, alltså har jag bara ett gäng faktaböcker kvar, mestadels kokböcker, alla andra böcker lånar jag. Det lät lite lockande att läsa de som fått olika priser, saken är ju bara den att jag brukar bli besviken när jag läser dem. Antingen är de för svåra för mig eller så intresserar inte bokens tema mig. Jag tror jag får vela vidare...God fortsättning på läsåret, du har höga ambitioner!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Månadens språk då? Eller 3x3. Där kan du ju välja ganska fritt. God fortsättning till dig också!

      Radera
  3. Utrensning tyckte jag var jättebra. likaså Tålamodets sten.
    men Toer och Oz (han skulle haft Nobelpriset!)har jag inte läst. och inte Ålevangeliet och inte Resa i månljus. men den står på min att - läsa - lista. Osebol ligger framför mig just nu. har läst en del. Strindberg, Zorba och Vävarnas barn har jag läst men inte just den här titeln av Aleksijevitj och inte Cohn.

    SvaraRadera
  4. Minns att du hade med Oz i en Tisdagstrio :) Jag måste läsa mer av honom! Resa i månljus kommer som radioföljetong, har du sett det? Toer bör du läsa - säger tant förnumstigt.

    SvaraRadera
  5. Noterar flera av mina favoriter här. PA Fogelströms böcker är helt underbara, jag har just avslutat Kamrater-serien, fick den sista delen i julklapp. Rekommenderas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade inte ens hört talas om Kamrat-serien, förrän jag fick syn på den inne hos dig. Får hålla utkik efter den.

      Radera

Bokslut februari

  Här finns den ursprungliga planen för februari, men hur blev det då? Det har varit överjävligt på jobbet och jag har jobbat över i princi...