tisdag 1 december 2020

Månadens språk är grekiska


Då var det dags för årets sista språk som är grekiska. Och vill man inte läsa klassiska författare, Nya testamentet eller poesi, ja då har man sannerligen inte mycket att välja på. Nygrekiska författare förefaller inte översättas till svenska i någon större utsträckning. Efter idogt googlande har jag ändå hittat en del mer eller mindre obskyra alster - eller kanske inte så obskyra. Själv ska jag läsa Kazantzakis tänkte jag, eftersom jag tyckte så mycket om Spela för mig Zorba. Här nedan kommer böckerna i en lång radda eftersom det är så satans bökigt att få dem att ligga bredvid varandra, två och två. Blogger lämnar en del i övrigt att önska, omansäjer.






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TBR april

  Då har vi gått in i april och tiden för läsning - för min del - är i princip över. Nu är det växter, trädgård och ljudböcker som gäller. O...