fredag 25 december 2020

Månadens språk - sammanfattning november


Meh... så förskräckligt slarvigt av mig! Jag har ju glömt att göra en sammanställning över månadens språk för november, franska. Jag som fick läst en hel del och allt. Det är ju inga större problem att hitta böcker skrivna på franska ens som ljudböcker och i hyllan fanns det en hel del att välja mellan. Här är de lästa:

Samtycket - Vanessa Springora (Man baxnar!)

I väntan på Bojangles - Olivier Bourdeaut (Otroligt charmig!)

Mocka - Tatiana de Rosnay (Nja)

Minnen - David Foenkinos (Första halvan mycket charmig, andra mindre)

Konturer av den dag som nalkas - Léonora Miano (Mycket bra)    

Lilla smycket - Patrick Modiano (Det är ju någonting med Modiano, något jag inte kan sätta fingret på)

Cirkeltecknaren - Fred Vargas (Nja)

En dag till skänks - Anna Gavalda (Charmig!)

Kapten Grants barn - Jules Verne (Alltid kul att läsa Verne)

Saguenay - Lise Tremblay (Bra på ett stillsamt vis)

2 kommentarer:

  1. Vad många franska böcker det blev för dig i november! Bra jobbat!
    För min del blev det bara en bok, Ryskt bläck av Tatiana de Rosnay, det blev ett nja på den också precis som för dig med den Rosnay-bok du läste. Hon är lite ojämn tycker jag. Ryskt bläck gillade jag faktiskt inte alls bara svagt okej men inte mer än så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blev oväntat många. Men det var dels för att det fanns många ljudböcker att välja mellan, dels för att många var väldigt korta och slutligen för att jag åkte ner till mor i Skåne - lång väg, mycket tid att lyssna.
      Jag avstod faktiskt från en planerad Rosnay för att jag blev så pass besviken.
      Så kul att du har hängt på under året. Det är nog bara du, jag och Mösstanten tror jag. Häng gärna på 2021 också!

      Radera

TBR april

  Då har vi gått in i april och tiden för läsning - för min del - är i princip över. Nu är det växter, trädgård och ljudböcker som gäller. O...