måndag 2 april 2018

TBR april

Jag tror bara jag har sett TBR:er i vlogg-form, men jag kör en så här.

Högst sannolikt tar jag mig nu vatten över huvudet, men det må så vara. Lyssna brukar jag ju hinna med någorlunda, men läsa...


The Ballad of the Sad Café ingår i Läsutmaning 3x3. En bok jag lånat av min allra käraste faster.

Kreolska riket är en utrangerad biblioteksbok jag fann i hyllan när jag letade efter böcker ursprungligen skrivna på portugisiska inför Läsutmaning 2018: månadens språk för april. Författaren är från Angola.

Syskonen Malaquias är likaledes en utrangerad biblioteksbok funnen i hyllan, ursprungligen skriven på portugisiska. Del Fuego är från Brasilien.

Vitnäbb av Ann-Charlotte Alverfors sprang jag på på biblioteket. Om ett äldre par som plötsligt blir sjuka, båda två. Lät som något för mig ;)

Vinden som sprider elden är också en jag hittade på bibblan. Lät skojsig. Författaren är från Argentina.

Demenssjukdomar är förstås en "jobbok". Jag måste verkligen läsa på. Nästa söndag far jag ner till Stockholm för demenskurs. Det behöver jag! Jag tänkte att jag kanske blir mer motiverad att läsa om jag lägger upp den här och liksom får bocka av :)

Sedan har vi Storytel:


Anteckningar från källarhålet har jag precis börjat på. Den ingår i min egen läsutmaning Förkovran.



Var det bra så? känns det som man borde ha läst.



Jag tänkte göra ett nytt försök med Pickwickklubben. Och med tanke på att den är 40 timmar lång så lär jag inte hinna så hejans många fler böcker denna månad. Ingår i 6 klassiker på 6 månader.

Heja mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TBR april

  Då har vi gått in i april och tiden för läsning - för min del - är i princip över. Nu är det växter, trädgård och ljudböcker som gäller. O...