lördag 8 september 2018

TBR september


Ja, det gäller att vara modest när det nu under så lång tid rådit lästorka här hemma - åtminstone när det gäller att välja ut böcker som ska läsas och inte lyssnas på. Jag har läst, det har jag, även om jag inte alls skrivit här, men särdeles mycket är det ju inte.

Timmen mellan hund och varg av Silke Scheuer får bli mitt val när det gäller Månadens språk, d v s tyska. Jag har en liten hög med fler tyska titlar, men det är nog bäst att jag inser och accepterar mina nuvarande begränsningar

Fiskarmännen av Chigozie Obioma planerade jag in för länge sedan, och åter igen för lite mindre länge sedan. Nu får vi se om jag kommer till skott. Den ingår i 3x3-utmaningen.

Berg i fjärran av Kazuo Ishiguro ingår i läsutmaningen Förkovran. Och jag ser verkligen fram emot att läsa den, för det jag läst av Ishiguro hittills har varit väldigt bra.

Ljudböckerna är lättare att få till:

Begravd jätte av Kazuo Ishiguro har jag ju redan fått till

I varje ögonblick är vi fortfarande vid liv av Tom Malmquist är lika så avklarad.


Nässlorna blomma har jag just börjat på. Den ingår i Förkovran.


Raskens ingår likaledes i Förkovran.


Och Den unge Werthers lidanden får bli en andra bok på månadens språk.

Det här ska väl inte vara så omöjligt att få till, tänker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TBR april

  Då har vi gått in i april och tiden för läsning - för min del - är i princip över. Nu är det växter, trädgård och ljudböcker som gäller. O...