torsdag 6 september 2018

Ibland vill livet annorlunda


Jag hade ju planerat det så bra för sommaren. Ordnat så att jag skulle kunna ta djuren med mig upp till buan och vara där helt ensam i två veckor. Massa tid för återhämtning och inte minst läsning. Inga långa bilresor med barnen under semestern, som jag brukar, utan bara en kortare sväng till Stockholm. Sedan bo i buan de veckor jag inte hade barnen och pendla därifrån. Ännu mera läsning. För att inte tala om hur många ljudböcker jag skulle hinna klämma under tre timmars daglig pendling.

Men så blev mamma svårt sjuk. Mina två veckor helt ensam krympte till tre dagar. Jag kände att jag måste åka ner igen, med barnen, under semestern, så det blev en lång resa i alla fall. Och nere i Skåne blev vi påkörda så pass att min bil nu står på skroten - med allt jobb och krångel det inneburit. Och så behövde jag åka ner till mamma en tredje gång. Fläng, fläng. Dessutom lyckas jag alltid förtränga hur mycket mer jobb det blir med barnen när de har skollov, jämfört med under terminerna.

Ett par veckor, när Lassepappan hade barnen, pendlade jag faktiskt från buan, men då blev det så att jag lyssnade på de Sommarprogram jag ville höra.

Och bokhögarna jag så fint förberett ligger till stora dela orörda.

Nu ligger jag knallförkyld hemma i sängen och ska se om jag kan komma igång med bloggandet igen. Läsningen har så smått rullat igång igen, eller... åtminstone lyssnandet.

Jag har suttit och lagt in de - trots allt - lästa böckerna på Goodreads och sitter här och grämer mig över att det står att jag läst 47 böcker i år när det i själva verket är 54 då jag räknar efter. Mitt mål var 52 böcker för 2018, en i veckan, så jag känner mig rätt nöjd.

Nej, nu ska jag läsa vidare innan jag försöker dokumentera ikapp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TBR april

  Då har vi gått in i april och tiden för läsning - för min del - är i princip över. Nu är det växter, trädgård och ljudböcker som gäller. O...