tisdag 10 januari 2023

Tisdagstrion - Böcker jag inte hann med

 

Tisdagstrion utgår från Helena på Ugglan & Boken. Denna vecka är temat: Böcker jag inte hann läsa under 2022

Tja... det var ju en hel del det. De som grämer mig mest är nog dessa:



Men när ska jag då få Murdoch läst? Jag tror att jag blir tokig på mig själv. Murdoch var en av författarna i min Boktolva, en av två som jag inte fick läst. Egentligen är jag ungefär lika irriterad över att jag inte fick Katja Kettus Barnmorskan läst den heller.




2021 års vinnare av Bookerpriset. Jag läste nästan halva, tyckte mycket om den men kom - av någon anledning - av mig. Jag får nog ta och läsa den från början nu, den är för avlägsen vid det här laget. Nu är den dessutom översatt, så då var det ju onödigt att jag rusade sta och köpte en inbunden på engelska, för att få den läst snabbt. Gah! Förresten är jag rätt grinig över att jag inte hann läsa förra årets Bookerpris, The Seven Moons of Maali Almeida, heller, för den var jag riktigt pepp på och tror är riktigt bra. Jag var "tvungen" att läsa utmaningsböcker i stället. Vis av skadan har jag inga utmaningar i år. Heja mig!



The Night Tiger började jag läsa när jag var på Bali i höstas. Jag kom nästan halvvägs och tyckte mycket om den (låter det bekant?). Men när jag kom hem fick jag ta itu med utmaningsböckerna (låter det också bekant?). Den här är dock såpass färsk att jag tror jag kan fortsätta där jag är, möjligen backa något kapitel bara. 

9 kommentarer:

  1. Galguts bok har jag läst fast på svenska. Den var riktigt bra. Kom med på min årsbästa lista 2022.

    SvaraRadera
  2. Ja, du var väl tvungen att delta i kaosutmaningen ifjol :P

    SvaraRadera
  3. Utmaningar som är så roliga 😉

    SvaraRadera
  4. Dessa tre har inte heller jag läst. Galguts bok tror jag att jag har i läslistan. Får kolla. Jag blir sugen på de två andra också.

    SvaraRadera
  5. På tal om utmaningar- jag har nog någon sådan i år men jag har inte satt upp något mål på antal lästa böcker för år 2023 i Goodreads, så jag tänker att jag kan läsa lite tegelstenar i år.

    SvaraRadera
  6. The Promise tyckte jag verkligen om!

    SvaraRadera
  7. Yangsze Choos bok blir jag nyfiken på. Jag gillade The Ghost Bride.

    SvaraRadera

TBR april

  Då har vi gått in i april och tiden för läsning - för min del - är i princip över. Nu är det växter, trädgård och ljudböcker som gäller. O...