onsdag 11 januari 2023

Veckans kulturfråga - vecka 2

Kulturfrågan utgår från Enligt O.

Vilken för dig ny favoritförfattare upptäckte du 2022?

I början av förra året läste jag Ellen Mattsons augustnominerade Den svarta månens år och blev helt fascinerad. Egentligen hade jag velat läsa om den direkt, men det var ju det där med alla utmaningarna... 



Redan innan hade jag hennes Snö nersparad i min Storytelhylla.


Jag vill verkligen läsa mer av henne - och läsa om Den svarta månens år. Sedan vet jag ju inte säkert att hon kommer att bli en favoritförfattare, när jag bara läst en bok, men där finns i alla fall potential tänker jag :)


6 kommentarer:

  1. Den svarta månen lite speciell, vill läsa mer av Ellen Mattson, har ett par böcker som väntar.

    SvaraRadera
  2. Sitter hon i Akademien? Jag har ingen koll på henne men känner igen namnet.

    SvaraRadera
  3. Jag har faktiskt inte läst något av Ellen Mattsson, men vill.

    SvaraRadera

TBR april

  Då har vi gått in i april och tiden för läsning - för min del - är i princip över. Nu är det växter, trädgård och ljudböcker som gäller. O...