onsdag 25 januari 2023

Veckans kulturfråga - vecka 4

 

Veckans kulturfråga utgår från Enligt O.

Vilka är dina tegelstensfavoriter?

Ja, det där med tegelstenar är ju verkligen inte min grej, men några har jag för all del klämt i min dag.



Jo då! Och så här såg den ut när jag läste den första gångerna - om jag minns rätt. 483 sidor. Det kanske inte räcker? Man brukar väl räkna 500 och uppåt, eller?



648 sidor duger väl? När ska jag ta mig i kragen och läsa sista delen på 1200 sidor, eller vad det nu är, mån tro?



Dickens fick så gärna tegelstena sig, tycker jag. Kanske är ändå David Copperfield den jag gillat bäst hittills. 906 sidor. (Förresten vill jag läsa Kingsolvers Demon Copperhead, 608 sidor).


4 kommentarer:

  1. Åh som jag älskade Sagan om ringen-trilogin när jag läste den. Jag var sen och läste den runt 2003 som dryga 25-åring. Och jag var SÅ kär i Aragorn!

    SvaraRadera
  2. Tolkiens trilogi läste jag på 1970-talet och gillade, gillat filmerna också. Fin filmatisering av Wolf Hall i svt

    SvaraRadera
  3. Borde ge Mantels trilogi en chans, men omfånget skrämmer.

    SvaraRadera
  4. Sagan om ringen skulle jag verkligen vilja läsa. Men orkar jag?

    SvaraRadera

Bokslut februari

  Här finns den ursprungliga planen för februari, men hur blev det då? Det har varit överjävligt på jobbet och jag har jobbat över i princi...