lördag 6 februari 2021

Veckans mening - vecka 5

 

Veckans mening utgår från Robert på Mina skrivna ord. En mening från veckans läsning som av en eller annan anledning fått oss att stanna upp.

Jag har haft väldigt svårt ända sedan nyår att få till sammanhängande stunder för läsning. Antingen är det ungar, djur och hushållsarbete som kommer emellan, eller så lyckas jag helt enkelt inte hålla fokus någon längre stund. Därför har det blivit mycket poesi. Jag har klämt fem diktsamlingar hittills i år, vilket är betydligt mer än jag någonsin gjort på ett helt år, tror jag. 

Kylskåpet gnäggade sig till tystnad.

Ur dikten Skunken, från diktsamlingen På väg. Seamus Heaney fick Nobelpriset i litteratur 1995.


4 kommentarer:

  1. Det var sannerligen en annorlunda mening :D Säkert väldigt djup med tanke på att den formulerats av en nobelpristagare ;)

    SvaraRadera
  2. Haha, jag "hör" faktiskt hur det låter!

    SvaraRadera
  3. Det var ett mysko kylskåp! :D

    SvaraRadera

Bokslut februari

  Här finns den ursprungliga planen för februari, men hur blev det då? Det har varit överjävligt på jobbet och jag har jobbat över i princi...