fredag 2 augusti 2019

TBR augusti

Ny månad, nya läsplaner. Alltid lika härligt att få göra en lista ;) Eftersom jag ska börja arbeta halvtid från nästa vecka, efter en lång sjukskrivning, vågar jag inte lägga till så många titlar den här gången.


Månadens språk är finska och jag ska göra ett försök att läsa den här på telefonen, något jag aldrig gjort förut. Oneiron nominerades till Nordiska rådets litteraturpris 2017. Jag är väldigt nyfiken på den.


Ivanhoe blir mitt val som Månadens klassiker.



Dags för andra delen i Moa Martinsons serie om Mia, Kyrkbröllop. Ingår i utmaningen Förkovran.



Jag har planerat att läsa tre titlar av Maryse Condé i utmaningen 3x3 och Tills vattnet stiger blir den andra.

Ja, och så ska jag välja en hyllvärmare. Vi får se vad det blir. 

Ljudböcker:


Eftersom alla pratar om de där sju systrarna, så får jag väl göra ett försök, i alla fall med första delen -  även om jag känner mig en smula avskräckt av omslaget som ger mig Harlequin-vibbar. 



Jag och det norrländska, ni vet...



Markus Torgeby... bosatte sig i en kåta i den jämtländska skogen. Det låter i sanning som något för mig. Tror att jag fick nys om den hos Vargnatt.



Mera Norrland... Eftersom jag tyckte så mycket om Jag for ner till bror, så tänkte jag läsa denna också.



Shackleton, spännande så det förslår. Ja, och så snö och is :)



Fueled by a passion for running dogs, Gary Paulsen entered the Iditarod - the eleven hundred and eighty mile sled-dog race through the Alaskan wilderness. Hur skulle jag kunna motstå denna? Alaska. Och snö. Och is. Och voffsingar.


Hur gick det då med julis TBR? Jo tack, utmärkt! Visserligen är jag inte riktigt klar med The Woman Who Walked in Sunshine, men i gengäld har jag läst två oplanerade böcker, Nordisk fauna och God morgon och lyssnat på en - visserligen kort men ändå - oplanerad ljudbok, Att gå: Ett liv i rörelse.

4 kommentarer:

  1. Ivanhoe har jag inte läst, det ska bli kul att se vad du tycker om den sen. :D Hoppas det går bra att börja jobba igen. Ta det lugnt om du kan. :) Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag ska ta det försiktigt. <3

      Radera
  2. Hoppas du kommer tycka om Löparens hjärta! Tyckte den var riktigt bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror verkligen att det är något för mig :)

      Radera

TBR april

  Då har vi gått in i april och tiden för läsning - för min del - är i princip över. Nu är det växter, trädgård och ljudböcker som gäller. O...